*El segle XXI,el Moviment Inclusor és una nova metodologia escolar: exclou tot allò d’Educació Especial.
.No n’hi ha a l’escola nens i nenes “especials”,sinó una munió d’escolars amb ganas d’aprendre més o menys-.L’Escola Inclusiva és la nova manera d’instruir i educar-.Els nostres infants revifen amb les seves famílies a través de l’Escola Inclusiva-.El Moviment Inclusor és la joia de les famílies i la integració real dins l’aula-.El Moviment Inclusor vol una educación de prioritat per al Govern municipal de Sitges, que es treballi seriosament per crear entorn inclusiu en tots els àmbits-.Una Escola Inclusiva permet assimilar models de comportament amb tota normalitat.
Hom es va manifestar pel Moviment Inclusor i l’Escola Inclusiva,però és d’agrair-li la possibilitat de la creació dels “Premis Barrachina”,si no per a la població infantil en edat escolar,que ja són milers,sí per als escolars amb Necessitats Educatives Especials per l’Escola Inclusiva-.Tant l’escola pública com la privada de la Vila de Sitges, “ja trencada la uniformitat pel Moviment Inclusor”,potser acceptin la nostra proposta:els Premis Barrachina,atorgar-los-hi amb excel.lència,el 25 d’Agost,als alumnes més avantatjosos,més destacats,millor integrats a l’escola pel Moviment Inclusor-.
Seguríssim,serà el dia més motivador per una quantitat d’alumnes ,el més uniformador de les famílies i sense cap mena de dubte per a la Junta Local d’Educació l’exclamació “Per què no el vam fer molt abans”
*L’extraordinari mestre públic D.Esteban Barrachina Benages,immigrant,essencialment integrat en la vida i ideals sitgetans.mai no vivia d’esquena a la revolució educativa i la innovació pedagògica,que es descabellava arreu de Catalunya i Europa:Escola Catalana,Escola Nova, Escola en Català,Llibertat de l’Educand,Català a l’Escola i Escola Activa, n’eren els termes més viscuts,evidentment amb limitacions-.
Us hi imagineu els noms Moviment Inclusor,Escola Inclusiva en els seus anys de mestre a Villafranca del Campo,a Batea i a Sitges en els seus actius anys de mestre i de regidor d’Educació,quina seria la seva reacció pedagògica...?.Només en les contradiccions polítiques i ideològiques,potser els “Premis Barrachina” pel recolzament del Moviment Inclusor i l’Escola Inclusiva a la Vila de Sitges,no tirarien endavant,però la renovació metodològica,que cronològicament apareix en l’Educació Pública i Privada,haurà d’ésser la força pedagògica tant dels Claustres del
Professors com de les AMPAs i la seva Coordinació,en fer un primer pas envers els Premis Barrachina sota la direcció de la lluitadora empedreïda per l’Educació,l’Àngels Parés i Corretgé-.Singularment i particular,en defenso els Premis Barrachina al Moviment Inclusor,tant com a veneració i estima dels alumnes de l’Escola Inclusiva com un homenatge d’excel.lència a D.Esteban Barrachina Benages per la Vila de Sitges-.
Un cognom per a la cultura escolar:Les dues dècades de la democracia (1980-1990) han estat força significatius envers el nom “Barrachina”,com ara “CEIP Barrachina” (1979),“Biblioteca Barrachina”(1985) “Projecte Barrachina” (1990),”Biblioteca Barrachina” (1984) ”Associació Barrachina” (1998) , “Premis Barrachina” (2006) i “Any Barrachina” (2006) i a sobre Jutge de Pau Barrachina (1920)-.Per llogar-hi cadires!-.Ara bé,els destacats motivadors del nom “Barrachina”,no ens hi enganyem,han estat persones que d’una o altra manera fan la Memòria Històrica d’un mestre públic,excepcional com a immigrat i integrat a l’entorn vivent sitgetà-.Personatges animadors i estudiosos de Sitges com ara el Professor i Ploma d’Or –1990, en Ventura Sella i Barrachina,,l’historiador en Josep Maria Duart i Montoliu,l’esportista-campió sitgetà en Jordi Ballesteros,el mestre teraupeuta i Alcalde en Jordi Baijet i Vidal i la Ploma d’Or-1995,Mestre de Català i Pedagog,qui subscriu-.Sí que es pot assegurar-ne,que són personatges que més que estimar Sitges,l’han estudiat en profunditat,tot convençuts i amarats d’ aquell pricipi filosòfic “Res no és estimat si abans nés conegut”-.
Tots aquests citats personatges,per activa o per passiva han estat uns veritables animadors tant de l’Educació com de l’Escola Pública,que els hi ha endut a manifestar-se sota la sensibilitat del Mestre de mestres,un exemple d’educador durant pocs anys però ben bé aprofitats, com intentaré demostrar-ne en poques paraules-.En Ventura Sella i Barrachina va ser l’autèntic promotor que el nom triat per al primer edifici estatal públic d’Educació Infantil i Primària en fos no pas el Col.legi la Vila,sinó Escola Pública Esteve Barrachina,l’actual CEIP Barrachina-.En Josep Maria Duart i Montoliu,membre de La Crida,catalanista i estudiós específic de temes sitgetans,com ara les Actes Notarials,i creador del Projecte Barrachina o l’Escola que Aprèn,que a través d’un sociograma ,ens confirma que “Educar des de l’organització,és una responsabilitat compartida”-.Protagonista del 30è Aniversari del primer edifici estatal l’any 1980,fent un destacat homenatge al mestre Esteve Barrachina per primer cop a l’Escola pública-.
En Jordi Baijet i Vidal,mestre terapeuta d’Educació Especial i protagonista del Premi de Colònies Escolars per a tot el centre escolar de la Direcció General d’Acció Cívica de la Generalitat en la campanya “Escola Neta i Bonica” (1966)-.En Jordi Ballesteros,el nostre campió d’Atletisme,il.lusionat portador del nom “Sitges i el mestre Barrachina arreu de Catalunya”,bi i essent un destacat Monitor a l’Escola Pública Esteve Barrachina,crea l’Associació Barrachina,amb l’objectiu d’integrar totes les quotes escolars,una idea del Director escolar en Jordi Baijet i Vidal-.
En Froilan Franco,àlies El Mestre,anomenat per la Maria Saborit,Directora de la Biblioteca Santiago Rusiñol,una mena de “pare de la Biblioteca Barrachina en català tant pels concursos i medalles i la creació de la secció “Col.lecció Escolar”, amb el nom “Biblioteca Barrachina” sobre temes sitgetans,sota la direcció escolar de la Vinyet Rosés i Àlvarez-.Bo i seguint el Moviment Inclusor sempre i per sempre envers els discapacitats i persones amb minusvàlues de mena a través de l’entita sitgetana Sitges Capaç d’Accesibilitat,tant de moda a hores d’ara a Sitges-.
Justa la fusta,un cop més,tots els responsables de l’Educació Inclusiva i el Moviment Inclusor a la Vila de Sitges,des de la Regidoria Municipal d’Educació,passant per la Coordinació General de les AMPAs dels centres escolars i fins a les Llar d’Infants i Vila en general,hauran de reflexionar singularment que “en la cloenda de l’Any Barrachina,del Primer Centenari de l’Arribada de D. Esteban Barrachina Benages a Sitges (1906-2006),encara les nostres oïdes,insertes en la massa social sitgetana,no han pogut sentir-ne el que venint demanant a través dels Mitjans de Comunicació de Sitges:
l’Eco de Sitges,Diari de Vilanova,Radio Maricel,TV Maricel i revista Del Penedès,sobre el nomenament a títol pòstum de Fill Adoptiu de Sitges el nostre Mestre de mestres o també per tal de no perdre’l (el darrer va ser el Dr Roca Pons)Amic Predilecte de Sitges-.És la societat pura i dura de Sitges qui el demana als poders públics i educatius del municipi-.El Mestre de mestres,a Sitges,ha estat quelcom més que un Mestre d’Escola-.
Froilan Franco,àlies ElMestre.Sitges
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada