diumenge, 11 de setembre del 2011

Els Inspectors d'Ensenyament amb la Immersió.

Si el model canvia, podria afectar la integració de
tots els alumnes L'Associació d'Inspectors d'Educació de Catalunya (AIEC), davant la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que dóna dos mesos de termini a la Generalitat perquè apliqui les mesures necessàries perquè el castellà sigui llengua vehicular a l'escola, aplicant així la sentència del desembre del 2010 del Tribunal Suprem de l'Estat, manifestem el nostre suport al model escolar d'immersió lingüística en català aplicat durant els darrers trenta anys a Catalunya.

Per les nostres actuacions professionals, el col·lectiu d'inspectors d'educació tenim coneixement directe dels resultats de competència lingüística dels alumnes de les escoles i instituts del nostre país, a través de l'anàlisi de les diferents proves d'avaluació que es fan els centres educatius: proves d'àmbit català, d'àmbit estatal i de l'OCDE (proves PISA). Des d'aquesta perspectiva, volem afirmar que el model d'immersió lingüística en llengua catalana ha permès integrar tots els alumnes de distintes procedències lingüístiques al coneixement de totes les matèries, amb uns resultats competencials similars als d'altres comunitats autònomes que només tenen el castellà com a llengua vehicular.

Tenim també, com a professionals que supervisem la qualitat del sistema educatiu, presència directa a l'interior de les aules i centres educatius. Des d'aquesta proximitat constatem la bona convivència que genera entre alumnes un model que no segrega l'alumnat en aules separades en funció de la llengua vehicular.

La integració en el sistema educatiu català dels molts alumnes nouvinguts que els darrers anys s'han incorporat a les escoles catalanes procedents de múltiples orígens lingüístics, ha representat un repte per a totes les escoles que s'ha resolt amb èxit. La majoria d'aquests alumnes només tenen el marc de l'escola per aprendre la llengua catalana. Si el model canvia, podria afectar la integració i la igualtat d'oportunitats de tots els alumnes.

Dins el nostre col·lectiu d'associats, hi ha molts inspectors que per la seva llarga trajectòria professional han seguit i col·laborat en el procés històric de la implantació de la immersió lingüística a l'escola. Entenem que aquest procés ha estat fonamental en la normalització del català en la nostra societat.

Per tots aquests motius, l'Associació d'Inspectors d'Educació de Catalunya fem públic aquest escrit de suport a la continuació del model escolar actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada