dissabte, 2 de juny del 2012

Llegir i escriure,cal mimar tot un procés a l'E.Infantil


Cal mimar tot el procés i per això comencem amb les prèvies. Les pràxies, els jocs gestuals, les cantarelles... han de ser molt presents en el dia a dia de l’escola. Veiem que treballar-les des de P3 fins a P5 els prepara per  poder emetre correctament tots els sons que més endavant escriuran.

També a P3 se’ls facilita un nom secret  - acostuma a ser un rectangle, un triangle, un cercle, una línia horitzontal -. Aquestes formes tan senzilles són fàcils de reconèixer, reproduir i deduir-hi coses.

Posteriorment, també a P3 iniciem la introducció dels pictogrames. Qui no reconeix què ens indica una creu vermella o un sol radiant enmig d’un mapa? Amb els Pictogrames descobreixen que poden confeccionar missatges i frases per comunicar-se.



La comunicació escrita present des de P3 gràcies als noms secrets i als pictogrames es veu reforçada amb  l’arribada de les lletres entre P4 i P5. Totes les lletres i els seus sons arriben amb el seu conte, el seu referent en el cos per fer-ne el traç i la localització del seu punt de fonació.
 
Aquests contes són la clau per culminar el procés de la lecto-escriptura. Tot aquest treball multisensorial els obre una consciència fonològica que serà la base sòlida on aniran sustentant els nous aprenentatges més arbitraris.

Així seguint el procés històric que ha fet la humanitat…
1r. Veig i dibuixo.
 

2n.Universalitzo.


Els nens  les nenes,així  van aprenent a: llegir, comprendre i escriure amb seguretat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada