
També a P3 se’ls facilita un nom secret - acostuma a ser un rectangle, un triangle, un cercle, una línia horitzontal -. Aquestes formes tan senzilles són fàcils de reconèixer, reproduir i deduir-hi coses.

Posteriorment, també a P3 iniciem la introducció dels pictogrames. Qui no reconeix què ens indica una creu vermella o un sol radiant enmig d’un mapa? Amb els Pictogrames descobreixen que poden confeccionar missatges i frases per comunicar-se.

La comunicació escrita present des de P3 gràcies als noms secrets i als pictogrames es veu reforçada amb l’arribada de les lletres entre P4 i P5. Totes les lletres i els seus sons arriben amb el seu conte, el seu referent en el cos per fer-ne el traç i la localització del seu punt de fonació.

Així seguint el procés històric que ha fet la humanitat…
1r. Veig i dibuixo.
2n.Universalitzo.

Els nens les nenes,així van aprenent a: llegir, comprendre i escriure amb seguretat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada