L'estudi del catedràtic d'economia en Germà Bel és una excel.lent aportació a la "denúncia sobre el frau" que ha suposat les inversions en Infraestructures a l'Estat espanyol durant tres llargues dècades.
*Espanya, capital París és un llibre imprescindible per a qualsevol ciutadà català, amb independència de les seves idees, que vulgui entendre amb claredat quina és la Intenció Permanent de l’Estat espanyol:"convertir Madrid en la capital total".
*Hores d'ara fa 300 anys el Rei Felip Vè va fixar a Madrid el «km 0» de les Comunicacions de l’Estat espanyol.El Decret de l'any 1761 finança amb Pressupostos Generals les 6 Carreteres preferents,és a dir,les Carreteres Radials,àlies els Camins Reials.La resta de Carreteres anaven a càrrec de qui hi estigués interessat. Els objectius polítics s’imposaven a la productivitat de l’economia. I així ha continuat fins l'any 2011.
*L'autor del llibre,en Germà Bel ha entès i ha comprès que la manera més eloqüent de "posar en evidencia l’obsessió centralista", no és amb discursos ni opinions, sinó repassant amb gran rigor i precisió la Història de les Infraestructures. Al costat de l’autor, i amb una prosa amena i suggestiva, viatjarem pels "Camins de Posta", les carreteres de Ferran VI i Carles III i l’Espanya del ferrocarril del segle XIX.
*Amb uns sucosos Capítols reveladors sobre les Autopistes,i sobre l’AVE –la gran obra faraònica de l’Espanya contemporània–, i sobre la Gestió dels Aeroports.
*¿L’AVE servirà per potenciar les ciutats per on passa o perquè la gent vagi a comprar i treballar a la capital? ¿Exercim la solidaritat aèria o Palma de Mallorca paga els aeroports de Madrid i Barcelona? ¿Té solució el desequilibri dels peatges a Espanya? ¿El desinterés pel Corredor Mediterrani porta a una economia de segona divisió?
*En Germà Bel és Màster en Economia per la Universitat de Chicago i doctor per la Universitat de Barcelona, de la qual és Catedràtic d’Economia. Investigador a Harvard. Professor visitant a la Universitat de Cornell. Director de la cátedra Pasqual Maragall d’Economia i Territori de la UB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada