Una política educativa que, val a dir, està dissenyada amb la participació del món empresarial del país i on les noves tecnologies hi tenen un pes fonamental, nuclear. En són la pedra angular.
L’Educació, la Formació del jovent i de la mainada és un dels aspectes més rellevants i transcendentals que han d’afrontar tots els països d’Europa i del món. És tot un repte. L’Educació que rebin avui els nostres joves marcarà quina serà, en el nostre cas, la Catalunya del demà, la Catalunya del futur. I en un món tan digital, tan tecnològic, com el nostre, no cal dir que les noves tecnologies han d’ésser-ne el “Pal de paller”.
El curs 2011-2012, el curs escolar es va iniciar ben aviat i la dada és que més de 80.000 joves catalans d’Educació Secundària disposaran d’ordinadors portàtils per seguir les seves classes i poder estudiar, així com començaran a tenir Llibres electrònics que substitueixin els de format paper, els tradicionals, els de tota la vida. Altrament, la meitat dels instituts del país tindran pissarres digitals i xarxes wi-fi per tal que els professors i els alumnes puguin utilitzar-les. Eines que facilitaran l’aprenentatge dels alumnes i els introduiran a l’ús de tots els recursos que proporcionen les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Les TIC es van introduint a l’escola catalana. Un fet positiu. Però, malauradament, encara no hi són en tota l’etapa formativa de la nostra quitxalla, com a element central del sistema educatiu i formatiu. Estem, per tant, lluny de Finlàndia en un aspecte del tot clau per a l’esdevenir de Catalunya. El problema però és que el temps passa i les nostres oportunitats per esdevenir un país capdavanter, un país amb un futur brillant també. Les TIC a l’educació no són la panacea.
Conjuntament amb les TIC, el sistema educatiu, entre d’altres, ha de transmetre uns coneixements, una manera de treballar i uns valors com puguin ésser el sacrifici, l’esforç o el risc que han d’ésser adquirits pels nostres escolars.
Les TIC només són l’eina, l’instrument al voltant del qual, el nostre model educatiu ha de formar futurs enginyers, arquitectes, advocats, metges i el que és més important també, emprenedors que a través dels seus projectes, de les seves idees i de les seves iniciatives impulsin, propulsin, projectin Catalunya endavant, la facin millor, mitjançant la creació d’empreses i d’ocupació: la generació de riquesa per al país.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada