Bo i entenent el Clima Escolar,des d'una àmplia perspectiva,que inclou el model organitzatiu,la relació pedagògica a l'Aula,la relació entre els alumnes o el sentiment de Justícia al centre escolar,sí que podem analitzar els efectes del clima escolar.Un clima escolar que afecta tant als alumnes,pares i mares com als mestres i als professors.
L'Efecte del clima escolar sobre el rendiment acadèmic.
Clar i sitgetà,un entorn socio-econòmic força desafavorit,no sempre va acompanyat de negatius resultats.El treball de les Unitats Educatives,és a dir,el centre-aula marca la diferència:el treball dels mestres i professors i Directors/es hi serveix i per tant és important confirmar-lo.
La meva experiència docent tant a la pública com a la privada demostra que El Rendiment és millor si el Clima Escolar és d'implicació,del bon estat d'ànim dels alumnes,de justícia i de disciplina.I,al cntrari,mai no funciona bé ni l'estricta disciplina ni la pedagògica anarquia.El que fa falta és una disciplina cooperativa,que en fomenti la idea de pertenença al centre escolar i que en reconegui els Drets dels alumnes.
L'Escola eficient,és aquella que hi desenvolupa diverses qüestions com ara un eficaç Lideratge -un director/a ferm i participatiu- l'eficàcia dels docents "La formació és la clau" l'èmfasi en l'aprenentatge,la cultura escolar positiva,altes expectatives envers els comportaments i els resultats,el drets i els deures.
El clima escolar i la victimització
La violència escolar no és un fet que n'arribi de fora i que se solucioni amb externes accions al centre escolar -accions policials,per exemple-.Clar i sitgetà la violència escolar n'arriba de dins del centre escolar.Un de cada deu alumnes és víctima d'acòs escolar,amb uns efectes com ara l' absentisme i l'abandonament -també entre els bons alumnes,que de tant en tant en són acosats per ser bons- i problemes de salut mental "major index de suïcidi,depressió,pèrdua de l'autoestima".
Forta correlació entre Clima Escolar i Victimització dels alumnes.
La qualitat dels Equips d'Adults marca la Diferència.El benestar dels alumnes depèn sempre del benestar dels mestres i dels professors.És força negativa la Inestabilitat de les Plantilles de mestres i de professors -els desplaçats a centres escolars difícils marxen molt sovint.Cal una estabilitat dels adults ben bé regulada,amb un Lideratge fort i cooperatiu i un bom acompanyament dels mestres i dels professors.
Com millorar el Clima Escolar i Evitar la violència.
Treballant l'acollida, la convivència, l'estabilitat, la gestió de les crisis, els plans individuals i lluitar suàviter,però fòrtiter contra els estigmes.
Treballant la Justícia Escolar.Els càstigs a vegades són necesaris, però només amb càtigs no s'acaven els problemes.Els agressors hi tenen tot el dret a canviar el comportament.Són conformistes i no saben qué fer per sortir del seu paper.Se'ls ha de donar l'oportunitat de posar-se en diferents punts de vista.
Lluitant la soletat de les víctimes -tant agressors com agredits.Tanmateix lluitant contra la discriminació i l'estigmatització per qualsevol motiu -raça,qualitats intel.lectuals- discapacitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada