Cercle d'Economia i empresaris valencians promouen un acte a Tarragona en defensa del Corredor
El Cercle d'Economia i l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) han organitzat per a aquest dimecres un acte a Tarragona en defensa del Corredor Mediterrani que té com a objectiu demanar a la ministra de Foment, Ana Pastor, que compleixi el calendari i impulsi aquesta infraestructura estratègica.
L'acte es farà al centre Tarragonense-El Seminari, i l'organització preveu l'assistència d'al voltant d'un centenar de persones, entre els quals figuren l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros; el president del Cercle d'Economia i de Vueling, Josep Piqué, i el de l'AVE, Vicente Boluda.
La primera part de la trobada girarà entorn d'una taula rodona amb el títol de 'El tràfic de mercaderies i el futur de la indústria a Europa', en què participaran el catedràtic de política econòmica de la Universitat de Barcelona Antón Costas, i el geògraf i professor de la Universitat de València Josep Vicent Boira.
Alhora, també intervindran el director general de Bayer Material Science per a la regió Ibèria, Jesús Loma-Ossorio, i el director de Logística i Distribució de Ford Espanya, Luis Rafecas.
A continuació, es llegirà un manifest elaborat pel Cercle d'Economia i l'AVE en defensa del Corredor Mediterrani com a eix central i dinamitzador de l'economia que porta per títol 'El Corredor Mediterrani: més que una infraestructura'.
En la lectura del document participaran el secretari de Territori i Sostenibilitat del Govern, Ricard Font; la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana, Isabel Bonig; l'alcalde de Castelló, Juan Alfonso Bataller, i el president de la Fundació Pro AVE, Federico Félix.
Aquesta sessió és la cinquena que les dues entitats organitzen conjuntament, si bé és la primera que se centra en el Corredor Mediterrani com a màxim protagonista de la trobada.
La ministra ha anunciat que després de la redacció dels quatre projectes entre Castellbisbal i Tarragona per part d'Ineco, el consell d'Adif, celebrat el 31 de gener, va acordar la licitació de les obres, que ascendeixen a 390 milions d'euros; mentre que entre Vandellòs i Almussafes s'estan redactant els projectes per un muntant de 532 milions d'euros.
Foment invertirà 748,67 milions en alta velocitat, dels quals 155 són per a la línia Tarragona-frontera francesa i 105 per al Corredor Mediterrani a la província tarragonina.
Per la seva banda, el Corredor Mediterrani a l'altura de Llevant està dotat amb 220,25 milions, 100,2 per a la línia Múrcia-Almeria, i 0,19 per a Múrcia-Cartagena, que està en estudi.
Els 748,67 milions es completen amb els 155 de la línia Bobadilla-Granada i els 13,03 d'Antequera-Algesires, inclòs el tram Almoraima-Algesires.
La primera part de la trobada girarà entorn d'una taula rodona amb el títol de 'El tràfic de mercaderies i el futur de la indústria a Europa', en què participaran el catedràtic de política econòmica de la Universitat de Barcelona Antón Costas, i el geògraf i professor de la Universitat de València Josep Vicent Boira.
Alhora, també intervindran el director general de Bayer Material Science per a la regió Ibèria, Jesús Loma-Ossorio, i el director de Logística i Distribució de Ford Espanya, Luis Rafecas.
A continuació, es llegirà un manifest elaborat pel Cercle d'Economia i l'AVE en defensa del Corredor Mediterrani com a eix central i dinamitzador de l'economia que porta per títol 'El Corredor Mediterrani: més que una infraestructura'.
En la lectura del document participaran el secretari de Territori i Sostenibilitat del Govern, Ricard Font; la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana, Isabel Bonig; l'alcalde de Castelló, Juan Alfonso Bataller, i el president de la Fundació Pro AVE, Federico Félix.
Aquesta sessió és la cinquena que les dues entitats organitzen conjuntament, si bé és la primera que se centra en el Corredor Mediterrani com a màxim protagonista de la trobada.
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha demanat aquest dilluns en un acte a València que el Corredor Mediterrani sigui "un compromís i un pacte entre tots", referint-se a administracions públiques i als empresaris, amb l'objectiu de generar riquesa i millorar la competitivitat del país.
Pastor va reclamar als empresaris presents en la jornada el seu suport perquè aquestes infraestructures, "sobretot en el transport de mercaderies, es fan perquè als empresaris els vagi bé, perquè si és així es generarà ocupació i riquesa".La ministra ha anunciat que després de la redacció dels quatre projectes entre Castellbisbal i Tarragona per part d'Ineco, el consell d'Adif, celebrat el 31 de gener, va acordar la licitació de les obres, que ascendeixen a 390 milions d'euros; mentre que entre Vandellòs i Almussafes s'estan redactant els projectes per un muntant de 532 milions d'euros.
El Govern central ha destinat una partida per al conjunt del Corredor Mediterrani de 1.019,31 milions d'euros en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) del 2013, i d'aquesta xifra, 420 milions van dirigits a Catalunya, fet que suposa el 41,2% del total.
En concret, 270 milions corresponen a l'adaptació a ample UIC, l'anomenat tercer carril: 160 milions per a Catalunya --50 corresponen a Tarragona-- i 110 per a la Comunitat Valenciana.Foment invertirà 748,67 milions en alta velocitat, dels quals 155 són per a la línia Tarragona-frontera francesa i 105 per al Corredor Mediterrani a la província tarragonina.
Per la seva banda, el Corredor Mediterrani a l'altura de Llevant està dotat amb 220,25 milions, 100,2 per a la línia Múrcia-Almeria, i 0,19 per a Múrcia-Cartagena, que està en estudi.
Els 748,67 milions es completen amb els 155 de la línia Bobadilla-Granada i els 13,03 d'Antequera-Algesires, inclòs el tram Almoraima-Algesires.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada