dimecres, 13 de novembre del 2013

Diada Universal de la Infantesa, vint novembre.

La celebració de -Diades Universals- sempr està motivada,en primer lloc pel desig social de donar un impuls positiu al -Reconeixement de drets- i en segon lloc a la millora de qualitat de vida de -Col•lectius generalment desfavorits i en procés de legitimació com a subjectes actius, i al -Treball ecològic i preventiu que cal desenvolupar a través de la promoció de temàtiques generalistes. Sense cap mena de dubte, la Infància i la Infantesa, com a Col•lectiu Social, pot inscriure's històricament i real en l'Apartat de Desfavorits, i -la seva Vulnerabilitat al llarg dels segles- continua fent necessària una ponderada dedicació específica,i,especialment una discriminació positiva en les Celebracions socials. La -Diada Universal de la Infantesa- se celebra el 20 de novembre.Una data doblement significativa,perquè el 20 de novembre de l'any 1959 es va signar la Declaració Universal del Drets de l’Infant i també en un altre 20 de novembre, -trenta anys més tard-, es va adoptar la “Convenció dels drets de l'infant” a l'Assemblea General de les Nacions Unides. Me n’agrada assenyalar que En Jordi Pujol i Soley,presentarà un nou llibre intitulat “Ser a l’Escola:una pedagogía per descubrir la interioritat”, d'Helena Esteve, Ruth Galve i Lluís Ylla. Aquest llibre analitza com l’Escola globalment considerada, pot ocupar-se del món interior per afavorir el desenvolupament sa i ric dels alumnes, els docents i, en definitiva, de tota la comunitat educativa, en l’actual món sorollós, canviant i saturat d’estímuls. Els autors proposen més espais de temps i silenci, l’establiment d’uns altres ritmes, de petits detalls que influeixen en el clima tant de l’Escola pública i concertada com de l’aula. Però, sobretot, sense afegir-hi res ni contribuir a la saturació. Froilan Franco,àlies El Mestre.Sitges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada