dijous, 10 de juliol del 2014

La Biblioteca-mediateca i la seva utilitat escolar.

A Saifores, un poblet del Baix Penedès envoltat d’horts i vinyes, una colla de mestres conversen il•lusionats i il•lusionades, entre llibres, tot fent el cafè o una infusió…! *L’hospitalitat de la pedagoga universal catalana,la Marta Mata, per acollir-ne a casa seva, a la Biblioteca Curtó de Cal Mata, actual seu de la Fundació Àngels Garriga, i la generositat de compartir amb els docents el seu saber i el seu mestratge va fer que aquella colla de mestres, amants de la lectura i amb la convicció de l’important paper de les biblioteques escolars, emprenguéssim un interessant i engrescador camí pel qual, encara l'any 2014,hom avança tot superant dificultats i entrebancs…! *El convenciment de la Pedagoga per promoure la lectura i aconseguir que tots els centres educatius de la comarca tinguessin una biblioteca, que permetés a infants i a joves gaudir amb els llibres i accedir al món de la informació, va fer que ella mateixa iniciés -un grup de treball- perquè tots i totes se'n poguéssim anar formant i així aconseguir aquests importants reptes. *Per a poder fer realitat el somni d’una Biblioteca Escolar en funcionament, dinàmica i realment viva, des d’on es realitzessin activitats per a fomentar l’hàbit i el gust lector, des d’on els mestres,els professors i l’alumnat cerquessin i tractessin la informació "Present en els diferents mitjans i formats" per transformar-la en coneixement…! *Uns mestres iuns professors que creguessin en aquesta manera de treballar, des de totes les etapes educatives i des de tots els sabers, utilitzant la vulgo dicto Biblioteca-mediateca. Mestres i prpfessors que, amb la seva il•lusió, transmetessin la màgia i el poder de la lectura als seus nens i nenes, compartint amb ells l’aventura de créixer amb la literatura. *I sobretot -perquè el camí encara no està prou adobat amb el suficient convenciment per poder engrescar a aquells que encara no han descobert les possibilitats de treballar amb aquest recurs, i des d’una perspectiva metodològica que encaixa perfectament amb els actuals plantejaments curriculars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada